Nettundervisning veiledning
Her finner du en beskrivelse for hvordan du tar imot en invitasjon til nettkonferanse.
Du kan også laste ned veiledningen som en PDF-fil ved å klikke HER.
1. Åpne epostmeldingen med invitasjonen til nettkonferansen og trykk på undervisningslenken.
Alternativt velg "Undervisningsplan og arkiv" til venstre i menyen og bruk nettlenken til den aktuelle undervisningen. Du må være pålogget på nettsiden for å få tilgang til "Undervisningsplan og arkiv".
2. Fyll inn navn og epostadresse. Navnet bør representere sykehuset /avdelingen deres.
3. Trykk «installer» hvis det kommer en forespørsel om å installere programvaren «webex». Det er mulig dere må få tillatelse til å gjøre dette fra IKT.
4. Når dette vinduet dukker opp, trykk på Yes og så «unmute». Lukk deretter vinduet for volumkontroll.
5. Trykk på kamerasymbolet til høyre for navnet merket med (me) for å starte videooverføringen.
6. Når presentasjonen setter i gang trykker du på «mute»-symbolet til høyre for kamerasymbolet for å skru av mikrofonen, for ikke å forstyrre presentasjonen.
7. Under presentasjonen vil symbolene/knappene for video og lyd ligge under menyen øverst på skjermen under participants: